Je to trochu úsměvná situace, ale už se jistě stala skoro všem. Klečíme u záchodové mísy a ne a ne dostat její obsah do potrubí, kam patří. Mnozí si možná poradí sami, někteří radši zavolají na pomoc odborníky.
Profesionál, nebo partner?
Téměř většina z nás (42 %) se ale raději obrátí na partnera, ukázal průzkum Poštovní spořitelny. Podobně jsme na tom i v případě, když se chceme zbavit hlodavců a různých škůdců. V tomto případě volá drahé polovičce hned 47 % lidí.
„Z průzkumu vyšlo, že nejčastěji se při poruše v naší domácnosti obrátíme na nějakou autoritu, třeba hasiče nebo teplárnu. Podobně často ale při domácích karambolech voláme manželovi nebo manželce,“ komentuje výsledky Monika Buřičová z Poštovní spořitelny. Podle statistiky v českých domácnostech nejčastěji přestanou fungovat spotřebiče. Jejich porucha už potrápila 65 % lidí. Ucpaný odpad zažilo 42 % dotazovaných. Čechy také dost často potrápí zabouchnuté dveře. Tuto nepříjemnou situaci zažilo 39 % lidí.
Zkuste asistenční službu
Přitom nemusíte rovnou volat partnerovi, pokud si nevíte rady s poruchou. Navíc málokdo z nás má rovnou kontakt na spolehlivého opraváře, který je ihned k dispozici „Velkým pomocníkem je také asistenční služba, i když to spousta z nás ani neví. Mnozí ji mají jako bonus v rámci svého pojištění domácnosti. Asistent vám na lince sežene topenáře i elektrikáře, a to 24 hodin v týdnu,“ dodává Buřičová.