Místo stovek testových otázek, které se dají zpaměti našprtat, kladli v autoškolách za minulého režimu důraz na praktické dovednosti s vozidlem. Pečlivá kontrola a údržba byly naprostým základem.
Ne úplně všechno bylo za komunistů horší. Není od věci si to občas přiznat. Autoškola rozhodně byla jednou z věcí, která se v 60. letech mohla pyšnit lepší úrovní než dnes.
Zkušební jízdy se dělaly ve Škodě Felicii z roku 1959, která je dodnes považována za skvělý důkaz kvality. Důraz na dokonalé seznámení se s vozem v dnešní době v autoškolách chybí.
Instruktoři si často neodpustili radu, aby mladí řidiči nekoukali po krásných dívkách a na řízení se pořádně soustředili. Samozřejmě i tenkrát zkoušely mladé dívky okouzlit stárnoucí pupkaté instruktory dlouhýma nohama v minisukních a velkými výstřihy. To jediné asi zůstalo do dnešní doby.
Stejně tak je dnes k pobavení doporučení jezdit vysokou rychlostí jen na dokonalých silnicích. V 60. letech totiž neexistovala jediná dálnice. První úsek D1 byl otevřen až v roce 1971.
Pokud ale někdo chtěl řidičský průkaz získat, musel skvěle automobil znát. Také při zkoušce měnil kolo, olej nebo žárovku. Nic se nedalo našprtat zpaměti a na teoretické otázky nebyl brán takový zřetel. Vše se nejlépe učilo praxí.