Drsná videa s jednoduchým a účinným sdělením fungují nejlépe. Svědčí o tom vysoká čísla zhlédnutí a sdílení krátkého spotu „Nebe“ preventivně bezpečnostní kampaně Hlavně bezpečně, která má za cíl upozornit na pochybení účastníků silničního provozu. Video, ve kterém dvojici zkrvavených řidičů nechce na (ne)zasloužený odpočinek pustit svatý Petr, zasáhlo přes 500 000 lidí a dočkalo se na sociálních sítích tisíců přesdílení. Projekt je financován z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů (ČKP).
„Čím více nezodpovědných řidičů oslovíme, aby se zamysleli nad svým chováním, tím lépe. Podobných hazardérů, jako jsou ti ve videu, je bohužel na tuzemských silnicích stále mnoho a je potřeba neustále připomínat tragické důsledky jejich konání. Dvakrát se nemusí nic stát, napotřetí už ale ano. Proto se musíme neustále snažit zabránit tomu, aby agresivní řidiči ohrožovali nejen svoje životy, ale i ty ostatních účastníků silničního provozu,“ komentuje video Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.
„Nebe“ režiséra Dana Pánka je prvním zveřejněným spotem kampaně Hlavně bezpečně, která v průběhu roku 2018 představí ještě další videa naučného i odlehčenějšího charakteru. Hlavní fáze projektu byla spuštěna v květnu 2018 se zveřejněním webových stránek www.hlavnebezpecne.cz a potrvá až do ledna 2019.