První dáma francouzského filmu a podle časopisu Look nejkrásnější žena světa to neměla v životě moc snadné. Na jedné straně skvělé herecké příležitosti a na druhé osobní život plný ran osudu.
Když se za okupace Catherine Dorléac narodila, nic nenasvědčovalo tomu, že by z ní kdy mohla být herečka. Její otec Maurice Dorléac pracoval jako režisér dabingu a matka Renée Deneuve byla velmi neúspěšnou herečkou. Skoro nevydělávali, tak tak se protloukali životem a svým čtyřem dětem naplánovali úplně jinou budoucnost. Ale i když je vedli spíš ke vzdělání, divadelnímu a filmovému světu se stejně nedalo uniknout. Protože rodina byla opravdu víc než na mizině, začali Dorléacovi pomalu u filmu angažovat i své děti. Ale nebylo to nijak z donucení, Deneuve na své dětství vzpomíná jako na mimořádně šťastné. Možná bez peněz, zato s přemírou lásky, kterou bude v dospělosti tolik postrádat.
Ale zpátky k začátkům kariéry. Po pár bezvýznamných rolích bylo zásadní setkání se známým a o patnáct let starším režisérem Rogerem Vadimem. Ten si ji kupodivu nevyhlédl u nich doma na mejdanu, ale poměrně romanticky ji náhodou potkal ve městě. Režisér byl sedmnáctiletou gymnazistkou okouzlen a rozhodl se, že z ní udělá druhou Brigitte Bardottovou.
Velká role, malé dítě, nutný rozchod
Nabídl mladičké krásce hlavní roli ve svém filmu Neřest a ctnost a ta přijala. Rychle dokončila studia, změnila barvu vlasů na pro ni tolik příznačný blond a odstěhovala se od rodičů. Kam? Samozřejmě, že k Vadimovi, kterému mu v červnu 1963 porodila syna Christiana. S Vadimem to šlo ale od desíti k pěti. Na začátku velká vášeň, láska a pak náhlý pád. On už takový byl. Nechtěl komplikace, chtěl být neustále okouzlován múzou. Po narození syna se tak pár rozešel. A to dost dramaticky. Catherina si vzala jako umělecké jméno příjmení po matce a stala se z ní svobodná matka a vycházejí herecká hvězda Deneuve, která s Rogerem Vadimem nejen že už nenatočila ani milimetr filmu, ale po mnoho let ani nepromluvila.
Mezistupeň na cestě za láskou
„Strašně jsem toužila po lásce, byla jsem tak mladá a osamělá. Točila jsem filmy, přímo na place kojila, byla to krásná, ale i těžká doba. A tehdy v tom rozpoložení jsem potkala Davida,“ komentovala své poblouznění Catherina. Známý fotograf David Bailey herečku doslova učaroval, a ta si ho po dvoutýdenní známosti vzala na radnici v Cannes. Manželství dvou rozdílných povah ale nevydrželo dlouho. Bailyho slabost pro mladičké modelky Catherine značně vadila, a i když se pár rozvedl až po pěti letech, nežili spolu vlastně už dva roky po svatbě. Bylo jí teprve dvacet a za sebou měla už dva krachy lásky.
Když potká Ital Francouzku
Krásné a poměrně velmi úspěšné herečce táhlo na třicet. Žila dobrovolně osamělá a slíbila si, že už si od žádného muže nenechá zlomit srdce. A pak dostala nabídku na natáčení filmu s příznačným názvem Tohle se stává jen druhým. Hereckým partnerem jí nebyl nikdo jiný než velmi slavný, velmi pohledný a také velmi ženatý italský herec Marcello Mastroianni. Zajiskřilo to mezi nimi už při prvním podání ruky. Čtenou zkoušku Deneuve prý protrpěla a doslova z ní utekla. Opakovala si dokola, že herec je ženatý. Ale lásce neporučíte. A na obranu Mastroianniho lze zase říci, že i on ji velmi miloval. Jen se bál veřejného mínění. Možná byl trochu zbabělý a ve skutečnosti svou manželku Floru nechtěl kvůli francouzské herečce opustit. Ale ono to nebylo ani dost dobře možné. V Itálii ovládané katolickým Vatikánem byly rozvody prostě zakázané. Dvojí morálka spíš tolerovala nemanželské poměry než konec manželské svátosti.
Ovšem o mileneckém tandemu Mastroianni - Deneuve se brzy vědělo v celé Evropě. Zamilovaný páreček to vlastně ani netajil. Spolu trávili dovolenou, spolu si pronajali vilku v Provence, spolu se ukazovali na proslulých večírcích slavného režiséra Vittoria De Sicci. Milovali se vášnivě, intenzivně a všude. Tak je také přistihla oficiální paní Mastroianni a to na festivalu v Cannes, kam za svým manželem v roce 1971 přijela.
Výčitky, scény, dcera
V Cannes se ubytovala jako by nic v pokoji svého manžela a když nic netušící dvojici potkala u hotelového bazénu, Marcella políbila a Catherině se zřetelně představila. Žádné scény. Jen milý úsměv. Co zvládla milostnými eskapádami svého muže „zocelená“ Flora Mastroianni, to ovšem nezvládla křehká a zase těhotná Catherine. Udělala obrovskou scénu pro celý hotel.
Snažila se svého milence přimět k rozvodu, přemlouvala ho k útěku, slibovala, prolévala hektolitry slz. Jenže čím více na něj tlačila, tím odcizenější si byli. Marcello se pokorně vrátil k ženě a svou těhotnou milenku jen občas navštěvoval. Catherina se nevzdávala a neustále se snažila být Marcellovi nablízku. Jako náhodou přiletěla do Florencie, kde točil, jako náhodou šla do té samé restaurace, kde večeřel. Ale všechno marné. Ani dcera Chiara, která se narodila na počátku roku 1972, nepřiměla Marcella, aby se ke své milence vrátil. Ta na něho nikdy nezapomněla a s rozchodem se nesmířila.