Od začátku července nabízí Tesco svým zákazníkům možnost nakoupit on-line a vyzvednout si svůj nákup na prodejnách v Kladně, Kolíně, Hradci Králové a Plzni. Oblíbená služba Klikni+Vyzvedni nabízí více než 21 000 produktů online, zvolíte si pak své výdejní místo v obchodě Tesco a preferované datum. Váš nákup si pak vyzvednete například při cestě z práce. Vyškolený personál naloží nákup přímo do kufru vašeho auta. Služba byla doposud dostupná v obchodech v Praze Letňanech, Mladé Boleslavi, Brně – Králově Poli a na dvou místech v areálu plzeňské fakultní nemocnice.
Výhody Klikni+Vyzvedni
Služba je ideální pro ty, kteří si nemohou naplánovat přesný čas doručení domů nebo nechtějí trávit čas výběrem zboží v obchodě. „V dnešní zrychlené době patří tato služba k oblíbeným způsobům velkých týdenních nákupů, jsme proto rádi, že se nám ji daří neustále rozšiřovat do dalších míst po celé republice,“ říká Věra Szabo, manažerka e-commerce společnosti Tesco.
Pomocí služby Tesco Klikni+Vyzvedni si zákazníci mohou zarezervovat čas v prodejně v rozmezí dvou hodin. Po tuto dobu je zboží rezervováno a uskladněno v lednici, mrazáku či prostorách k tomu určených k zachování teplotního řetězce a uchování co nejvyšší kvality všech položek nákupu.
Po rezervaci času a celkovém potvrzení objednávky on-line už stačí jen v ten správný čas zboží vyzvednout. Veškeré potraviny a zboží bude zabaleno a připraveno v taškách. U vybrané prodejny si může zákazník zajet autem k výdejnímu místu, kde mu budou tašky se zbožím rovnou naloženy do kufru auta. To velmi oceňují rodiny s dětmi, které si nakoupí zboží pomocí internetu a pak už jej jen v klidu cestou z práce nebo ze školy vyzvednou. Při předání je vždy nutné prokázat se potvrzením objednávky. Nespornou výhodou služby je i skutečnost, že si zákazník může objednat vyzvednutí u libovolného výdejního místa Klikni+Vyzvedni dle svého výběru na webových stránkách. Není to tedy omezeno bydlištěm zákazníka.
Dostanete jen to nejlepší
Zaměstnanci online nákupů jsou speciálně vyškoleni tak, aby fungovali jako oči a ruce zákazníka. Vybírají to nejlepší a nejkvalitnější zboží, stejně, jako by nakupovali sami pro sebe. Je tak zcela vyloučeno, že by se k zákazníkovi dostalo něco např. s prošlou dobou trvanlivosti či jinak nevyhovující. A pokud zákazník i přesto není se zbožím spokojen, nabídnou mu pracovníci prodejny náhradní zboží, případně mu nebude účtováno vůbec.
Placení on-line nebo na místě
Nákup lze zaplatit on-line předem, případně částku uhradit platební kartou na místě po převzetí zboží. Za službu Tesco Klikni+Vyzvedni zákazníci zaplatí 39 Kč. Tato částka je jednotná a není závislá na čase a místě vyzvednutí. V případě, kdy nebude k dispozici zboží, které si zákazník objedná, nabídnou pracovníci prodejny náhradní výrobky, které budou připraveny v modrých taškách.
Průměrný nákup potravin on-line
Ze statistik společnosti Tesco vyplývá, že průměrný nákup potravin českého spotřebitele čítá na 80 položek a váží zhruba 37 kg. V objednávkách patří mezi nejvíce objednávané zboží velkoobjemové položky jako například nealko nápoje, prací prášky a aviváže, plenky, mouka, krmivo pro zvířata, ale rovněž i čerstvé potraviny, zejména pak mléčné výrobky, ovoce a zelenina. Nákup potravin on-line využívá nejčastěji skupina lidí ve věku 25–45 let a z většiny (80 %) jde o ženy. Mezi preferované termíny dodání pak patří pátek a víkendové dny a to buď v dopoledních hodinách nebo po 16. hodině.