Dvě miliardy ve Spojených státech a 120 milionů v Kanadě – tolik vajec každoročně nakoupí fastfoodový řetězec McDonald's, aby uspokojil všechny milovníky svého snídaňového menu. Ti si teď na oblíbeném McMuffinu nebo míchaných vajíčkách pochutnají ještě víc. Americký gastronomický gigant hodlá do 10 let upustit ve všech 16 000 restaurací v USA a Kanadě od vajec, které snesly slepice v klecích.
„Naši zákazníci se stále více zajímají o tom, co jedí a odkud to pochází. Rozhodnutí odebírat pouze vejce od slepic mimo klece posiluje náš záměr soustředit se na takovou kvalitu jídla, jakou očekávají naši zákazníci,“ vysvětlil rozhodnutí prezident americké větve McDonald's Mike Andres.
Distributorem vajec od méně „stresovaných“ slepic zůstává michiganská farma Herbruck's Poultry Ranch, která s řetězcem spolupracuje již několik dekád. „Neklecový chov hraje významnou roli v našem úsilí zaručit zdravý vývoj slepic a ujistit zákazníka o zodpovědných zdrojích jídla,“ uvedl Greg Herbruck, výkonný viceprezident farmy. „I nadále si osvojujeme technologie a strategie, které zaručí, že bude o slepice dobře postaráno,“ dodal.
Řetězec rychlého občerstvení tímto rozhodnutím navazuje na dřívější ekologická opatření vůči drůbeži. V roce 2000 americká odnož fastfoodu jako první gastronomická společnost přijala normu, která zajišťuje slepicím větší životní prostory než v průmyslu. O deset let později zase uspořádala s Koalicí pro udržitelnou dodávku vajec výzkum týkající se slepičího chovu, aby lépe porozuměla ekologickým dopadům různých životních podmínek na drůbež.