Zero waste trend je stále populárnější. Což je samozřejmě dobře. Dobře je to i tehdy, když se toho rozhodnou využít společnosti pro reklamní účely. Prostě je to správné.
V poslední době se hodně prodiskutovává plastový odpad. Jeho dopad na životní prostředí je nezpochybnitelný. Denně můžete zhlédnout obrázky s plovoucími plastovými ostrovy kdesi v oceánu, kdesi na moři, kdesi – vlastně všude.
Obzvláště zbytečné jsou pak pytlíky v supermarketech na přepravu ovoce či zeleniny k vám domů. Cožpak si je doma neomyjete předtím, než je půjdete jíst? Plastový sáček vás od breberek stejně nezachrání. A když si všechen nákup chytře poskládáte do tašky (kterou jste si samozřejmě přinesli nebo do té papírové), tak ani nehrozí, že by se vám jablíčka rozutekla do všech světových stran.
Ještě směšnější jsou pak třeba oloupané pomeranče zabalené v plastu. Plastové tácky s nakrájeným ovocem zabalené – v plastu. Plast, plast, plast, všude samý plast. Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu?
Dali lidstvu jednorázové plastové příbory, kelímky, tácky, brčka. Ta si teď vesele plují na rekreační cestě kolem světa. A dost možná skončí v žaludku nějaké velryby.
Právě proti zbytečným plastům se rozhodl bojovat jeden novozélandský potravinový řetězec. A jeho prodej vzrostl o 300 %. Většina ovoce nebo zeleniny, které jsou v plastech zabalené, jsou zabalené proto, aby déle vydržely, nepomačkaly se – zkrátka aby vypadaly tak dlouho svěží, jak jen to jde. Tento „problém“ vyřešil řetězec tak, že potraviny kropí vodou. Ty si pak nejen zachovají barvu a svěžest, ale i obsah vitaminů.