Jako chůva La Mad ze slavné pohádky Zdeňka Svěráka, Lotrando a Zubejda, se herečka Ljuba Krbová zapsala do srdcí diváků už několika generací. Ke své roli se po téměř třiceti letech vrací v připravovaném muzikálu. V rozhovoru pro magazín Lifee.cz zavzpomínala na natáčení pohádky, které proběhlo také v Bulharsku. Jaký byl v té době představitel Lotranda, Jiří Strach? A jaký honorář si tenkrát herci odváželi?
Herečka Ljuba Krbová (66) nastupuje do stejnojmenného připravovaného muzikálu, který 20. února příštího roku uvede pražské Divadlo Broadway. Režisérem nového divadelního kusu bude vůbec poprvé seriálový a filmový režisér Jiří Strach.
"Muzikál pro mě není neprobádané téma, protože jsem kdysi jeden muzikál nastudovala. Bohužel měl jepičí život. Doufám, že tentokrát si to užiju, a hlavně se těším, že budou moci přijít i moje vnoučata," jásala Krbová při rozhovoru pro magazín Lifee.cz. "Zpívám. Je to samozřejmě herecké zpívání, ale kdysi jsme v divadle měli kapelu, která se jmenovala Amok band, a s ní jsem zpívala repertoár 30. a 40. let," pochlubila se herečka, která je v posledních letech spojovaná zejména s rolí Aničky v seriálu Ulice.
Ljuba Krbová jako příliš mladá maminka Lotranda
Režisér původního filmu Karel Smyczek si představení nového muzikálu rovněž nenechal ujít. Ljuba Krbová říká, že posvěcení ze strany původního týmu pro ni bylo rozhodujícím faktorem. "Vzpomínky na to hezké natáčení s Karlem Smyczkem a s celým tehdejším obsazením byly jeden z důvodů, proč mi nabídka na muzikál udělala velkou radost a proč jsem ji moc ráda přijala."
V jakém životním období tenkrát Ljuba Krbová pohádku Lotrando a Zubejda natáčela? "Už mi byl nějaký ten pátek, takže jsem měla malou dcerunku, ale na maminku Jirky Stracha jsem byla pořád příliš mladá. Ale říkám si, že dnes už jsem do té maminky Jirky Stracha dozrála," zamýšlí se nad svou nejslavnější filmovou rolí. Jiří Strach byl tenkrát na samém začátku své filmové kariéry. "Dnes je to dospělý renomovaný režisér, ale tenkrát byl jako můj synáček s velkýma ušima roztomilý. Myslím, že v té době už o režii jako takové velmi uvažoval, ačkoliv měl za sebou herecké zkušenosti," prozradila herečka.
Natáčení v Bulharsku bylo jako tábor pro dospěláky
V roce 1996, když pohádka Lotrando a Zubejda vznikala, měli filmaři podle Ljuby Krbové naprosto jiné podmínky, než na které jsou zvyklí dnes. "Natáčení bylo výjimečné v tom, že v současné době by bylo naprosto nemyslitelné. Zemi solimánskou jsme odjeli kompletně všichni na čtrnáct dní natáčet do Bulharska," zasnila se představitelka filmové chůvy La Mad.
Podmínky přitom u moře nebyly právě ideální. "Tam se osvědčil Honza Malíř jako geniální hlavní kameraman, protože z těch čtrnácti dnů bylo dvanáct dnů ošklivé počasí. To znamenalo, že jsme měli možná o trochu víc volna, než by nám jinak bylo dopřáno – takže jsme zlobili," naznačuje Krbová, že večírek zřejmě střídal večírek. "Bylo to moc hezké natáčení. Bylo to, jako když dospěláky pustíte v těch devadesátých letech na tábor k moři."
Zajímavá byla podle Ljuby Krbové také finanční stránka věci. "Byla to mezinárodní koprodukce, takže jsme dokonce diety dostávali v dolarech. To pro nás byla dosud nevídaná novinka, která byla velice příjemná. Těch dolarů jsme potom také využívali," naznačuje herečka, pro kterou byla malá role v pohádce výborným přilepšením.
Na fotografie Ljuby Krbové z roku 1997 ve filmu Lotrando a Zubejda, a aktuální snímky z tiskové konference nového muzikálu se můžete podívat v naší fotogalerii.