Další z významných módních svátků tohoto roku je za námi. Severoitalské Miláno, právem považované za evropské módní město číslo jedna, znovu představilo to nejlepší, co pro nás především věhlasné italské luxusní módní domy a nejvýznamnější značky chystají. Co tedy můžete podle nich do šatníku zařadit už dnes?
O velkolepé zahájení se milánskému módnímu týdnu tradičně postarala značka Gucci a její první kolekce po odchodu kreativního ředitele, jímž byl od roku 2023 excentrický italský návrhář Sabato de Sarno. Z modelů vytvořených interním designérským týmem značky tak můžete načerpat inspiraci třeba pro novou módní barevnou paletu.
Doporučené video: Rozhovor s návrhářkou a zakladatelkou značky Mikela da Luka
Gucci věští pastelky a barevné punčocháče
V týmem Gucci představované kolekci totiž dominují odstíny zeleného jablka, šťavnatě oranžová nebo jedovatě fialový pastelový odstín. Nepřehlédnutelné ale byly i modely z lakované kůže vyvedené v pastelově něžném růžovém odstínu. V kombinaci s kožešinami i „chlupatými“ kabelkami tak vynikly trendy utvářející barvy na sametových šatech, vymodelovaných kostýmcích, něžných, ale jedovatě vybarvených prádlových modelech s krajkami i opět oblíbených barevných punčocháčích.
Eva Herzigová i po padesátce opět na mole
Jako velkolepé zahájení oslav své stoleté existence pojala milánskou přehlídku římská módní legenda Fendi. Na molo angažovala celou plejádu modelingových hvězd včetně Evy Herzigové (51) nebo Adriany Limy (43) a prostřednictvím své podzimní kolekce do světa vyslala jasné poselství. Totiž, že i nadále bude její srdce patřit kožešinám, kůži a ikonickým módním doplňkům. Současnost pak můžete podle Fendi obohatit třeba doplňky v candy pink či pistáciovém odstínu, uniknout si nenechte ani neodolatelné plisé, které slavný italský módním dům aplikoval netradičně na kůži.
Veskrze ihned nositelnou kolekci na milánském fashion weeku tradičně představila tamtéž před padesáti lety založená módní značka Iceberg. Nekonečné pleteniny vybavené sadou širokých pruhů i skvěle padnoucí vlněné sety vesty, kalhot, saka a často i totožného svrchníku vyhlížely přes veškerou jednoduchost a tradičnost takového obleku velmi efektně. Iceberg si hraje i s oblibu neztrácejícími bordó tóny, vyzdvihuje jednoduchost červenobílé kombinace nebo hořčicově žluté doplňky.
David Koma poprvé pro Blumarine
Výrazně rudá naopak oslovila nového kreativního ředitele módního domu Blumarine. David Koma a jeho premiérová kolekce pro tuto značku do ní vyzývavě zahalila vše od tylu až po pompézní kožešinové pláště sahající až k zemi. Značka pod vlivem nového kreativního šéfa hlásí jasný příklon ke gotickým a emo vlivům. Jejínezapomenutelné černočerné modely hýřily jak dekadentními detaily, tak záplavou romantizujících prvků, kterých se doslova nelze nabažit.
Prada se naopak do Milána vydala s nabídkou office core setu modelů, kterým dominují nadměrná saka, blůzy i kožešinou zdobené pláště v kombinaci s retrem dýchajícími pletenými topy, koženými sukněmi sahajícími stylově ke kolenům i modely s nápadným řasením a nabíráním.
Ani o vzory všeho druhu nebyla v severoitalské módní mekce nouze. Tradičně je na mole prezentovaly značky jako Etro nebo Roberto Cavalli. A je tak víc než jasné, že se v nejbližších dnech a týdnech neobejdeme bez klasického leopardího potisku i výrazných květinových motivů.
Hebká náruč modelů Max Mara
Klid, harmonii a bezčasí. To vše naopak s nadšením opisujte z mola značky Max Mara. Neztratila totiž ani v nové sezóně nic ze své všeobjímající heboučké náruče kašmíru, vlny a teddy kožešin. Samozřejmě ale v tom nejpreciznějším a nejvytříbenějším duchu. Vrstvení monochromatických outfitů, jimž dominují nekonečně dlouhé kabáty se zavinovací optikou ozdobené ovíjejícími se pásky všech šířek, maxi sukně nadrozměrných i stylově vyklidněných přiléhavých siluet nebo nadměrné overaly, kalhoty či šaty v neodolatelných tónech vína, oliv a karamelu. To je nabídka, které nelze odolat, a nezbývá nám, než se jí inspirovat, jak nejlépe to dokážeme.
Inspiraci z milánských módních mol si můžete prohlédnout v přiložené galerii.