Choreografka Ivana Hannichová (45) bude letos s kolegou Martinem Koldou vytvářet choreografie pro národem milovaný televizní pořad StarDance namísto choreografa Marka Zelinky. V rozhovoru pro Lifee teď popisuje, jaká práce je před nimi a v čem se liší choreografie pro televizní obrazovky od té divadelní. Proč je pro ni tolik důležitá komunikace s kameramanem?
Choreografka Ivana Hannichová (45) se na tvorbě televizního pořadu StarDance už historicky podílela se svou taneční skupinou Dance2XS. "S naší taneční skupinou jsme měli možnost vytvořit úvodní čísla pro StarDance již v roce 2011. Ve stejném roce jsme se také podíleli na muzikálovém dílu ," naznačuje zkušená choreografka, která aktuálně působí také v pražském Hudebním divadle Karlín a s Českou televizí už spolupracovala například na tvorbě seriálu První republika. StarDance bere letos opět jako velkou výzvu. "Samozřejmě, že je to jeden z nejsledovanějších pořadů u nás, a mám velkou radost, že se mohu na StarDance opět podílet - tentokrát pod svým jménem jako choreograf," těší se Ivana na zajímavou pracovní příležitost.
Doporučené video: Rozhovor s kadeřnicí StarDance Blankou Haškovou
Choreografii ve StarDance si letos rozdělí dva tvůrci
Fakt, že se práce Marka Zelinky rozdělila do dvou choreografů, považuje Hannichová za dobré rozhodnutí. "Myslím, že všechny choreografie ve StarDance si zaslouží dobrou přípravu, a na to je potřeba mít dostatek času. Budeme se snažit, aby bylo vše perfektně připravené," míní zkušená choreografka. "Můj kolega Martin Kolda bude pomocníkem tanečních párů. Je to zkušený choreograf latinsko-amerických tanců i standardu. Já jsem byla oslovena produkcí, abych se ujala všech úvodních choreografií, a také budu vytvářet společnou choreografii všech tanečních párů ," vysvětluje Hannichová rozhodnutí České televize. "Mám v plánu oslovit také externí hosty, přinést nové koncepty a nápady. Chceme divákům nabídnout tu nejlepší show."
Aktuálně jsou před Ivanou Hannichovou schůzky s tvůrčím týmem, na kterých se pečlivě připravují jednotlivé díly pořadu. "Říkáme si, co by se nám do konkrétního dílu líbilo. Určitě budeme mít tradiční opening s centrem Paraple, s vozíčkáři, ale hovoříme také o tom, jak do StarDance přinést něco nového," naznačuje choreografka. "Moje práce je tedy autorská choreografická tvorba v kombinaci s dozorem nad hostujícími soubory nebo jednotlivci. Budu se také snažit, aby taneční čísla spolupracovala s kamerami, aby diváci u televizních obrazovek měli co nejlepší zážitek."
Důležitá je pro mne komunikace s kamerou
Ivana Hannichová, která v divadle aktuálně připravuje například muzikálový hit Beetlejuice, dobře ví, že choreografie pro televizní kamery má svá specifika. "Je to trochu jiné v tom, že mohu využít více úhlů a není to kukátkové divadlo, kdy je divák pouze vepředu. Kamery jsou ve StarDance z různých úhlů a tancuje se také pro diváky, kteří jsou na místě v sále, proto se snažíme, aby to bylo zábavné i pro ně," vysvětluje rozdíl v této práci. "Kamera je pro mě zajímavá v tom, že určuje, na co chceme zaměřit pozornost. Proto je pro mě velmi důležité úzce spolupracovat s panem kameramanem a se střihačem, abychom si s předstihem řekli, kde je dobrý záběr, nebo kdy může stadicam procházet skrze lidi. Je to celé o vrstvení a pro obraz je to poutavější," dodává Hannichová.
Na fotografie choreografky Ivany Hannichové v projektech, do kterých se v minulosti aktivně zapojila, se můžete v naší velké fotogalerii.