23. říjen je každoročně mezinárodním dnem jedné nechvalně proslulé plastové obuvi. Světoznámé boty americké značky Crocs, to ale už dávno nejsou jen pantofle k vodě. Když si jejich nejnovější speciální edici připomínající komiksovou obuv v zářivě žlutém provedení nazula módní ikona v podobě Victorie Beckham (49), svět se začal ubírat zcela novým směrem.
Přestože patřily a patří ke kontroverznímu stylu obutí a nosit Crocsy na veřejnosti byl donedávna spíše hluboký módní prohřešek, postupně jejich kouzlu podléhá jedna luxusní značka za druhou a vzájemně se předhánějí v co nejbláznivějších edicích světoznámého typu perforovaných pantoflí s páskem i dalších variant těchto notoricky známých a úspěšných plastových bot. A co více, inovativní modely s logy, jako je Balenciaga, MCM nebo právě z dílny uměleckého kolektivu z Brooklynu tvořícího pod zkratkou MSCHF, který je autorem megalomanského žlutého modelu, nazouvá postupně jedna celebrita za druhou.
Victoria Beckham: Žlutým Crocs neodolala
Když se v nepřehlédnutelném žlutém, typicky perforovaném modelu z dílny extravagantního newyorského labelu MSCHF objevila Victoria Beckham na vlastním IG profilu, dost se toho změnilo. Britská módní návrhářka a trendsetterka se totiž před časem prostřednictvím stejné sociální sítě nechala slyšet, že by radši zemřela, než by si nazula lila edici “crocsek” vytvořenou značkou ve spolupráci se zpěvákem Justinem Bieberem. Ten ji párem “svého” modelu v roce 2021 obdaroval, tehdy ale ještě Victoria nepodlehla. Oslovil ji až komiksově vtipný bláznivý počin extravagantních návrhářů, kterému už odolat nedokázala.
V kůži taťky Šmouly
Žlutému modelu, který je v prodeji od srpna letošního roku, předcházel už červený typ silně připomínající obuv z oblíbeného seriálu Šmoulové. Červené “holínky” jako by z oka vypadly modelu, který nosí šéf tlupy, samotný taťka Šmoula. Pořídíte je za přibližně dva tisíce korun, můžete si tedy rozšířit sbírku bot vhodných do podzimních plískanic o jeden vskutku nepřehlédnutelný pár.
Z pláže do víru velkoměsta
Z obuvi k vodě, což je původní účel a užití bot, kterých se už dle informací značky prodalo více než 300 milionů párů, se tak stal ojedinělý módní poddruh, který má snad stejně tolik příznivců jako odpůrců. Za více než dvacet let od vzniku značky se z něj ale stal fenomén, který neváhá nabourat staré pořádky a z nenáviděných a skrývaných se řadí mezi nejdiskutovanější designové počiny roku. Podlehne-li i taková módní autorita, jako je zmíněná britská návrhářka, platí to dvojnásob.
Patříte k milovnicím pantoflí Crocs? Možná si rozšíříte svůj botník o nové kousky z naší fotogalerie.