Pomáhat lze různými způsoby. Jedním z nich může být třeba i nákup v McDonald's. Pořízením samolepek s motivem ručiček věnovali návštěvníci dohromady téměř 7 milionů korun nadačnímu fondu Dům Ronalda McDonalda. Ten nabízí bezplatné ubytování rodinám dlouhodobě se léčících dětí, které vyžadují hospitalizaci. Kam budou letošní vybrané prostředky směřovat? Poputují na provoz prvního českého Domu stojícího v areálu nemocnice Motol, který potřebným rodinám slouží již více než rok a půl. Skvělou zprávou je také to, že se v letošním roce opět podařilo vybrat rekordní částku na podporu tohoto dobročinného projektu.
Ručičky jako symbol smysluplné podpory
V posledních týdnech zaplavily interiéry oblíbeného řetězce McDonald's samolepky ve tvaru ručiček. Jaký je jejich smysl? Symbolizují pomocnou ruku všem rodinám, které to nemají v životě vůbec lehké, dlouhodobě se totiž starají o vážně nemocné děti. Tradiční fundraisingová kampaň měla v letošním roce opět rekordní úspěch – prodalo se 275 tisíc samolepek a od štědrých návštěvníků se tak podařilo vybrat 6,9 milionů korun.
Díky sbírce mohou být rodiče nemocným dětem stále nablízku
Kam vybrané peníze poputují? Přímo na konto nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda, jehož cílem je poskytovat bezplatné ubytování rodinám nemocných dětí. Rodiče a další rodinní příslušníci tak mohou být dětem v těžkém životním období stále nablízku a poskytovat jim potřebnou oporu i pocit bezpečí.
„Nesmírně si vážíme pomoci všech fanoušků a zákazníků McDonald's. Pro nás je to důkaz, že lidé nejsou lhostejní k osudům jiných. Rodinám se daří zvládat strasti lépe, když jsou spolu. A právě Dům jim poskytuje veškeré zázemí, soukromí i prostor k rozptýlení,“ vysvětlila význam projektu ředitelka nadace Ivana Švingrová Pešatová s tím, že vybrané prostředky se využijí k provozu prvního tuzemského domu. Ten v rámci programu Family Centered Care již více než rok a půl bezplatně poskytuje pohodlné útočiště rodinným příslušníkům nemocných dětí. Za dobu fungování ubytoval již více než 400 rodin ze všech koutů České republiky.
Ředitelka nadace zároveň nezapomněla všem zúčastněným ze srdce poděkovat:„Děkujeme všem za pomoc. Dává nám to sílu pokračovat v přípravách druhého Domu, který už chystáme na Moravě.“
Zákazníky baví pomáhat těm, kteří to opravdu potřebují
Podobné kampaně pořádá McDonald's, jakožto zakladatel a generální partner nadačního fondu, hned několikrát do roka. „Máme velkou radost, že jsou v tom zákazníci s námi. Pomáhat je zkrátka baví. Nejde o žádnou abstraktní službu, ale skutečnou pomoc rodinám v těžké životní situaci,“ říká Tomáš Myler – Impact Director pro Česko, Slovensko a Ukrajinu. „V restauracích jsme každý den viděli, jak se lidé upřímně radovali z toho, že někomu pomohli. Každá sekunda práce na této kampani se vyplatila. Jsme na naše fanoušky pyšní. Moc děkujeme!“ vysekl hlubokou poklonu všem, kteří se do akce neváhali zapojit.
Rádi byste smysluplný projekt také podpořili? Máte možnost přispět kdykoliv v průběhu celého roku. Stačí kliknout na www.drmcd.cz a dozvíte se vše potřebné o nadačním fondu Dům Ronalda McDonalda a jeho fungování. Podpoříte tak zároveň smysluplný projekt pomáhající těm, kteří to opravdu potřebují.