Cílem každého obchodníka je jediné: vydělat peníze. V rámci reklamy tedy na naše smysly útočí obrázky šťastných párů či celých rodin v dojmu navodit ten pocit, že když si koupíme tento jedinečný výrobek, budeme stejně šťastní jako vyobrazení lidé. Je to ale chyba lávky, jelikož když obyčejní smrtelníci začnou myslet na rodinu, vztah a lásku, utratí méně.
Vybírání si levnějších produktů nebo nižší celková suma na konci účtenky je důsledkem toho, že když se mozek zaměří na štěstí, má tendenci spořit. Navíc když je člověk spokojený, nepotřebuje k tomu žádné hmotné artefakty, stačí mu jen samotný pocit.
Potvrzuje to i psycholožka z kalifornské univerzity Lisa Cavanaugh. Uvádí, že reklamy, které v sobě mají prvky rodiny, manželství, vztahu apod., paradoxně snižují v lidech pocit touhu rozhazovat peníze.
O to více se reklama mine účinkem v období vánočních svátků nebo i v létě, kdy je čas dovolených a roztrhl se pytel se svatbami. Ve svých experimentálních výzkumech Lisa došla k výsledku, že lidé, kteří nějakým způsobem byli konfrontováni s reklamou apelující na rodinu, vztahy a manželství, mají tendenci šetřit a méně si dopřávat.
Jako protipól předkládá ty reklamy, kde jsou vyobrazeni lidé bez závazků, lidé rozhazovační, užívající si luxusu. To v našem mozku vyvolá touhu po věcech, na které reklama poukazuje, případně jsou jen ve spotu nebo na obrázku zaznamenány. Chtíč a potřeba si koupit novou věc jsou najednou vyšší a jsme svolnější koupit si dražší a luxusnější věc.
Schválně, kdy jste se snažila naposledy potlačit myšlenku na novou rtěnku poté, co jste viděla Instagram Kylie Jenner?