Většinu průzkumů raději přehlížíme, jelikož výsledky nikdy nevypadají růžově. Štěstí přeje připravenému, jak zní známé přísloví, a tak se podíváme společně na závěry studií britského portálu One Poll. Ten zkoumal u tisíců párů, jak dlouho trvá zamilované období a kdy jsme schopné nosit růžové brýle a přehlížet krutou skutečnost.
Každá si to snad pamatuje. Konečně jste našla toho pravého, v břiše máte motýlky a neklidně klepete na telefon displeje, kdy vám miláček napíše. Nákup nového spodního prádla se bere jako samozřejmost a při schůzce se červenáte. Na začátku nového vztahu jsme po fázi tzv. „idealizace“, kdy jsme schopné přehlížet mnohé partnerovy chyby – některé třeba i zásadní, jak se ale ukáže až později – konfrontovány se stavem „vystřízlivění“.
Podle průzkumu 70 % účastníků odpovědělo, že jsou schopní tolerovat poházené špinavé prádlo všude po bytě a další „vady na kráse“ jejich vztahu. Nové prádlo, které by mohlo partnera potěšit, si nekupují po dvou letech dvě třetiny žen a jen něco málo přes polovinu se po stejné době ještě líčí.
Jestliže chcete znát průměrnou dobu, kdy místo dobrodružství v ložnici budete zažívat dobrodružství o to, kdo vyhraje souboj o ovladač od televize, je to přesně dva roky, šest měsíců a dvacet pět dní. Tehdy nastane ono „vyšumění“, kdy vám bude jedno, že máte večer mastné vlasy, protože partner se kouká na fotbal a vám věnuje pozornost asi tak, jako když se na telefonu objeví, že mu volá vaše maminka.
Čím déle s partnerem jste, tím více ho (logicky) poznáváte. Je pak jen na vás (obou), jestli chyby budete přehlížet nebo řešit. A hlavně jestli budete mít dál chuť budovat společný vztah, i když dokonalá nálepka dávno skončila v koši. Rozhodně se však nevzdávejte na první pokus, kdy zjistíte, že vás něco štve. Porozumění není lehké, ale o to je krásnější, když k němu dojde.
A láska je občas někdy fakt mrcha.