Září je měsícem globální osvěty o onkologických onemocněních. Do šíření povědomí o této nemoci se zapojila také společnost Amazon. Během září tak pomyslně barví svá centra po celém světě do zlaté barvy, která symbolizuje právě boj s onkologickými chorobami. Šek na půl milionu korun předali zástupci českého distribučního centra nadaci Kapka naděje. Peníze putují na podporu dětských onkologických pacientů a nákup nových zdravotnických přístrojů pro zkvalitnění péče.
Šek na půl milionu korun předali zástupci českého distribučního centra nadaci Kapka naděje, která se svými aktivitami na léčbě onemocnění u nás dlouhodobě podílí. Součástí zářijového programu Amazonu byla i osvětová kampaň, během níž zaměstnanci v distribučním centru v Dobrovízi u Prahy přišli do práce ve zlaté barvě, obleku superhrdiny, anebo pyžamu, ve kterém děti s rakovinou během léčby a následné rekonvalescence často tráví dlouhé měsíce. Akce se zúčastnilo celkem 1166 zaměstnanců.
„Vážím si toho, že našim zaměstnancům není osud dětských onkologických pacientů lhostejný. Děkuji každému jednotlivému zaměstnanci, který se zapojil do akce na jejich podporu. Peníze věnujeme nadaci Kapka naděje, která se v pomoci nemocným dětem a jejich rodičům aktivně angažuje. Letošní akce byla opět krásnou příležitostí pomoct a setkat se se skvělými lidmi, kteří pomáhají v místních komunitách,“ říká Michal Šmíd, generální manažer distribučního centra.
Děti zaměstnanců zaslaly pacientům psaní
Dalším způsobem, jak mohli zaměstnanci akci podpořit, bylo zakoupení reklamních předmětů nadace přímo v prostorách pracoviště. Letos se tímto způsobem vybrala rekordní částka přes 110 000,- Kč. Děti zaměstnanců navíc pro malé pacienty mohly vyrobit přáníčka se slovy podpory, která zástupci nadace předají v motolské nemocnici. Dobrovolníci z řad zaměstnanců dětským pacientům připravili také zásilku knih pro nejmenší.
„Amazon Goes Gold je úžasná akce, na kterou se vždycky moc těšíme. A to nejen proto, že nám přináší tak krásnou částku, která bude směrovat na nákup nového vybavení pro dětské onkologické pacienty, ale je skvělé zažít tu atmosféru přímo v Amazonu, kdy se do aktivity zapojuje tak velká část zaměstnanců. Naše velké díky patří tedy nejen celému Amazonu, ale také všem jeho zaměstnancům,“ uvedla Dita Loudová, ředitelka Nadačního fondu Kapka naděje.
Amazon v rámci celosvětové kampaně ‚Amazon Goes Gold‘ podpořil také kliniku dětského lékařství Haima, které daroval dalších 50 tisíc korun. Na celém světě si každý rok vyslechne onkologickou diagnózu více než 400 000 dětí. Společnost Amazon chce tímto projektem aktivně přispět k šíření osvěty o tématu a zviditelnit důležitou práci v oblasti péče o děti s tímto vážným onemocněním.