Pro muže i pro ženu. Zara v tichosti uvedla novou kolekci oblečení s názvem „Ungendered“ („Bez genderu“), která je určena všem lidem bez ohledu na pohlaví a vším, co je s ním spojené. Obsahuje 16 minimalistických kousků v neutrálních barvách, včetně triček, džínů a mikin, a je dostupná online.
Kolekce „Ungendered“ spadá pod cenově dostupnou řadu TRF, takže za jeden kousek nezaplatíte více než 1 300 korun. Nové položky jsou vyrobeny převážně z vlny a najdete mezi nimi třeba šedé triko s dlouhým rukávem, bermudy nebo džíny.
Vzhledem k masivnímu globálnímu vlivu této značky je unisexová kolekce významným krokem v módním prostoru. Ten se už několikátým rokem po krůčkách sune do éry bez genderových škatulek.
Například síť luxusních obchodů Selfridges na jaře loňského roku uvedla projekt Agender, který má zákazníkovi umožnit nakupování bez hranic a stereotypů. Firma Target na ni navázala v létě téhož roku, kdy ohlásila, že odstraní genderová označení ze všech dětských lůžkovin a hraček.
Vlna antigenderových projektů postupem času ještě zesílila a i letos už jsme mohli přihlížet oslavám unisexu. Módní dům Louis Vuitton do své jarní kampaně na ženskou módu obsadil Jadena Smithe, syna populárního herce Willa Smithe, a sice v sukni. A modelka Daria Werbowy oblékla unisexové oblečení v kampani pro značku AG.
Podle serveru Refinery29 už dříve zpřístupnil Inditex, mateřská společnost Zary, unisexové oblečení veřejnosti skrze značku Pull&Bear.
Jediným problém nové kolekce španělského řetězce, který je velmi oblíbený i v České republice, je, že v ní dominují kousky spíše pánského charakteru. Po sukních či šatech se budete pídit marně.
Podívejte se na čerstvé zboží pro muže i ženy ve fotogalerii výše.