Vyhledání správných herců bylo nesmírně složité, zejména když šlo o roli Freddieho Mercuryho. Role byla velmi náročná. Herec musel být schopen nejen vyjádřit Mercuryho emociální složitost, ale vzhledem k mnoha přehráváním živých představení porozumět i pohybům a tanci, což byla důležitá část Mercuryho osobní stylizace na pódiu.
Graham King popisuje emotivní cestu, kterou Mercury během svého života prošel.
„Freddie byl chlápek, který se jen tak nevzdal. Byl to bojovník. Být přistěhovalcem nebylo tehdy ve Velké Británii snadné. Nestal se hvězdou hned, nebyl to žádný úspěch přes noc. Musel bojovat, nebrat „ne“ jako odpověď, nebyl negativistický a po každém kopanci přišel s něčím větším a lepším. Proto byla skupina Queen se svou hudbou tak úspěšná. Kdykoliv pomyslíte na něco skvělého od Queen, proletí vám hlavou písnička.“
Držitele ceny Emmy® Ramiho Maleka, hvězdu seriálu Mr. Robot a rodáka z Los Angeles, vybrali tvůrci filmu pro roli Mercuryho. Rami Malek měl hudbu Queen rád a byl nadšený, že bude mít možnost dozvědět se víc o svém hudebním oblíbenci.
„Věděl jsem, že Queen mají ohromné množství příznivců a Freddie Mercury byl ikonou a hrdinou pro mnoho lidí,“ říká Malek. „Ale nemyslím, že bych dokázal zcela pochopit, jak obrovský vliv měl na lidi po celém světě. Queen mají neskutečné množství fanoušků. Já byl vždycky jedním z nich a když jsem začal pátrat víc, zjistil jsem, že Queen začali už v 70. letech, kdy všichni měli dlouhé vlasy, černé nehty a nosili hodně výstřední oblečení. Myslím, že většina lidí si vybavuje Freddieho jako nakrátko ostříhaného svalnatého muže s knírkem, oblečeného v nátělníku a překypujícího sebevědomím a mužností. Bylo úžasné poznat jeho jiné verze.“
Malekovy prvotní obavy z role tak ikonické postavy brzy opadly
„Když se rozhodnete hrát Freddieho Mercuryho, pomyslíte si, může se mi to vůbec podařit?“ říká Malek. „Tak jsem k tomu přistoupil jako k jakékoliv jiné roli. Ukázal jsem to, čeho dosáhl ve svých vystoupeních – jeho schopnost ovládnout pódium, jeho zpěv, hraní na piano – a uprostřed toho všeho jsem objevil velmi složitého muže, který se snažil najít sebe samého. To bylo něco, od čeho jsem se mohl odrazit: kdybych mohl začít zde, byl bych schopen položit základní kámen a získat jistotu udělat všechny ty ostatní věci.“
„Freddie byl obdařen naprosto nepopiratelnou přitažlivostí,“ pokračuje Malek. „Když byl na jevišti, v ruce držel půlku mikrofonu, nebo seděl u piana, cítil, že dokáže cokoliv. Bylo to kouzelné, jak dokázal zapůsobit na publikum, každý to mohl pocítit – přiblížil se k vám, jako byste byli jedinou osobou v místnosti – a právě tenhle kontakt z něj dělal tak pozoruhodného, přímo revolučního, naprosto jedinečného umělce naší i jakékoliv jiné doby.“
Členy skupiny – Briana Maye, Rogera Taylora a Johna Deacona – hrají Gwilym Lee, Ben Hardy a Joe Mazzello
Pro Gwilyma Leea, který se nedávno objevil v britském televizním seriálu Jamestown a Vraždy v Midsomeru, bylo přímo nemožné odmítnout roli kytaristy Queen Briana Maye. „Je to skutečně potěšení hrát takovou kultovní postavu ze skupiny, kterou milovalo tolik lidí,“ říká Lee. „Také se mi líbilo, že film vypráví velmi lidský příběh, kde jsou tito věhlasní rockoví bohové vykresleni jako skutečné osobnosti. Byli to dříči a neměli to v Británii snadné. Vyjeli na turné do Japonska a přistáli tam do naprostého chaosu. Zbožňovali je, ale když se vrátili domů, nedělo se nic.“
„Skupina byla jako rodina, potřebovali jeden druhého,“ pokračuje Lee. „Brian měl nějaké problémy s otcem. Studoval úspěšně astrofyziku, připravoval se na doktorát a studium nakonec ukončil kvůli kapele, což jeho otec vůbec neschvaloval. A to až do chvíle, kdy v polovině 70. let společně šli na Madison Square Garden, kam Brian přivezl otce Concordem a ubytoval ho v pětihvězdičkovém hotelu; pak otec konečně porozuměl.“
Lee byl rozhodnutý, že jeho role nebude jen pouhým ztvárněním. „Chtěl jsem se pokusit najít to, co Briana pohánělo dál,“ vysvětluje. „Jedním z problémů, na které jsem při tom narazil, je to, že mnoho materiálu o Brianu Mayovi a skupině jsou rozhovory a v rozhovoru ukazujete ze sebe to, co chcete, aby svět viděl a co není tak úplně autentické. Snažil jsem se nahlédnout za všechny ty záběry a zvukové záznamy, abych zjistil, co Briana rozčílí nebo dojme a jak se v takových okamžicích chová, protože to jsou právě ty situace, kdy vidíte skutečnou osobu. Měl jsem tu čest setkat se s ním v době, kdy probíhaly všechny přípravy na natáčení. Přišel přímo ke mně a vzal mě kolem ramen. Byl nadšený a ochotný pomoci, nikdy jsem z jeho strany nezaznamenal nic než nadšení a podporu. Dokonce i v ten den, kdy jsme točili scénu, kde nahrávám sólo pro „Bohemian Rhapsody“, což byl okamžik, kterého jsem se děsil. Ale cítil jsem se v jeho přítomnosti naprosto v pohodě.“
Ben Hardy (televizní seriál z produkce BBC The Woman in White, Hrdinové ohně) hraje bubeníka Rogera Taylora, který fungoval jako konzultant pro film spolu s Brianem Mayem. „Měl jsem z role Rogera Taylora docela strach. Je to fantastický bubeník a já jsem v životě na bubny nesáhl. Což jsem samozřejmě nepřiznal, když jsem se o roli ucházel! Řekl jsem, že umím bubnovat, režisér řekl ‚Okay, to je skvělý, můžete z toho udělat video?‘ A já na to řekl něco jako ‚No jo, jo, jasně.‘ Šel jsem domů, koupil jsem si tu nejlevnější sadu bicích, na kterou jsem narazil, a pár týdnů jsem se denně učil. Něco jsem pak nahrál pro casting. A naštěstí to stačilo. A pak začala skutečná práce – 10 hodin intenzivního bubnování s učitelem Brettem Morganem. Byl to třeskutý kurz hry na bicí.“
Hardy se soustředil především na to, aby si osvojil Taylorův styl bubnování. „Roger má pár triků, které udělají z jeho bubnování skutečnou show,“ vysvětluje herec. „Rád roztočí paličku, jen jednou. A vždycky míří na okraj malého bubnu, na hraně snare bubínku a kůže se vytváří skutečně působivý zvuk. Když hraje, působí velmi pompézně, pohyby rukou připomínají rány bičem. Také lije pivo na floor tom buben, takže když na něj pak bubnuje, pivo stříká všude kolem. Pokusil jsem se to vše použít a moc mi to pomohlo v mém ztvárnění Rogera. Po pár záběrech jsem byl celý od piva, ale byla to sranda.“
Jedním z nejtěžších Hardyho úkolů bylo hrát skutečnou osobu, která stále žije, což nikdy předtím nedělal. Upřímně přiznal, že mu chvíli trvalo uvědomit si, že se po něm nežádá, aby ze sebe udělal Taylora, ale spíše aby „vystihl podstatu Rogera, a to co nejvýrazněji, a přitom se neodkláněl od scénáře a posloužil tak účelu filmu. „Jakmile jsem tohle pochopil, cítil jsem se mnohem uvolněněji.“
„Byl jsem hodně nervózní, když jsem se měl setkat s Rogerem,“ říká Hardy. „Sledoval jsem jeho videozáznamy celé týdny, skoro jsem měl pocit, jako bych ho pronásledoval! Při prvním setkání jsem se bál, jak to bude vnímat, že ho mám hrát já, ale byl velmi vstřícný a chápal situaci, věděl, že když se točí film o skutečných životních událostech, nese to s sebou i jistou míru tvůrčí svobody. Dal mi dokonce i malou lekci bubnování a to byla poslední kapka pro moje nervy. Když řekl ‚tak jo, sedni si a ukaž mi, co umíš,‘ byl jsem zděšený. Ale moc mi pomohl a hodně mě toho naučil.“
Čtvrtého člena kapely, baskytaristu Johna „Deacy“ Deacona, hraje americký herec Joe Mazzello, známý z filmu Jurský park a z televizního seriálu z produkce HBO Pacifik.