Češi a hokej: Jaký národ budí mezi fanoušky největší emoce?

Slavná česká hokejová objetí.
Zdroj: Instagram
Jaromír na jednom z mnoha mistrovství.Jarda po jednom ze svých legendárních gólů.Jágr na mistrovství podpořil Frolíka.Mistrovství světa v ledním hokeji je v plném proudu.+ 2 fotky+ 3 fotky

Mistrovství světa v ledním hokeji je v plném proudu a k obrazovkám usedají i ti, kteří se běžně sportovním přenosům vyhýbají. Jací jsou Češi hokejoví diváci? Zajímá nás více slovenský soupeř, nebo jiné výzvy hokejové scény?

Petra Járková
Petra Járková 23. 05. 2019 12:00

Podle chytré internetové televize Kuki, která zpracovala výsledky sledovanosti přímých přenosů z loňského mistrovství světa v ledním hokeji na ČT Sport, dokážou hokejové zápasy zvednout sledovanost sportovních televizních programů o více než 500 procent. Kdo by čekal, že zájem diváků stoupá spolu se šancí na vítězství českého týmu, je ale na omylu.

Vůbec nejvyšší sledovanost byla zaznamenána 10. května u zápasu Česko – Rusko. Ta se v průměru vyšplhala na více než 11 tisíc diváků, což přesáhlo denní průměr o 560 procent. ČT Sport přitom ten samý den vysílala ještě poměrně atraktivní zápas Slovensko – Francie. Na prodloužení si zápas Čechů s Rusy pustilo dokonce přes 14 tisíc sledujících, což se u sportovních přenosů vymyká.

Po výhře nad Ruskem ale začala mít sledovanost českého týmu kupodivu sestupnou tendenci. Zápas s Běloruskem 11. května už v průměru sledovalo jen něco málo přes 8 tisíc diváků, při zápase s Rakouskem 14. května klesla sledovanost dokonce pod 8 tisíc lidí. Čtvrtfinálový zápas Čechů se Spojenými státy sice zaujal přes 9 tisíc diváků, kupodivu vyšší zájem ale u fanoušků vzbudil skupinový zápas Česko – Švýcarsko. V televizi si ho zapnulo více než 10 tisíc lidí, a sledovanost tak poprvé hranici 10 tisíc diváků překročila až v pátý den hokejového mistrovství. Při závěrečných adrenalinových nájezdech sledovalo dění na ledě dokonce přes 12 tisíc fanoušků.

První odehraný zápas českého mužstva, do něhož nastoupilo proti slovenským sousedům, zaujal více než 6 tisíc sledujících. Druhý den následující zápas se Švédskem již vidělo o něco méně lidí, necelých 6 tisíc. Celková průměrná sledovanost českého týmu oproti ostatním týmům se dostala na 217 procent. Zajímavé je, že průměrná sledovanost slovenského týmu byla přibližně pouhých

80 procent.

Kromě soupeření českých hokejistů bylo nepřekvapivě přitažlivé rovněž finále mezi Švýcarskem a Švédy, které zhlédlo téměř 6 tisíc lidí. Semifinále mezi USA a Kanadou naproti tomu dosáhlo sledovanosti pouhých 2 a půl tisíce diváků. Jedním z faktorů nižší sledovanosti mohl být fakt, že zápas těchto týmů mohli fanoušci vidět už druhý den mistrovství. Tehdy jich před obrazovky zasedly necelé 2 tisíce. Vůbec nejnižší zájem za celou soutěž přitáhl zápas Jižní Koreje s Kanadou, kdy přijímač nezapnula ani tisícovka hokejových fanoušků.

„Nyní se těšíme na výsledky sledovanosti probíhajícího hokejového šampionátu a nové porovnání dat. Jedná se o období, ve kterém většina diváků mění své obvyklé návyky a opouští sledování komerčních televizí jako Nova a Prima právě ve prospěch hokeje. K sledování komerčních televizí se poté lidé vracejí díky odložené sledovanosti,“ říká vedoucí prodeje TV Kuki Vladimír Tovarňák.

Jak obléknout velká prsa, abyste nevypadala vulgárně? Stylistka prozrazuje tipy na materiály, střihy i kouzlo vertikální linie

Jak obléknout velká prsa, abyste nevypadala vulgárně? Stylistka prozrazuje tipy na materiály, střihy i kouzlo vertikální linie

Související články

Další články