Třetí ročník Marienbad Film Festivalu nabídl divákům soutěžní přehlídku českých experimentálních filmů, projekce italské filmové klasiky i profil italské experimentální scény a široký doprovodný hudební program. V sobotu 1. září vyhlásil tři vítěze.
Držiteli ocenění v kategorii Nejlepší český experimentální film, které byly předány během závěrečného ceremoniálu v Městském divadle, se stali Michaela Režová za výtvarný dokument Štvanice, Michal Kindernay za vizuální esej Transformace / Výpary / Melanosis a František Týmal spolu Jiřím Roušem a Davidem Šmitmajerem za site specific projekt Taran.
Festival v letošním roce navštívilo téměř 2000 diváků, kteří se zúčastnili projekcí 114 filmů a dalších audiovizuálních projektů, besed, přednášek, odborného Industry programu, filmově-výchovných programů pro rodiny s dětmi a doprovodného hudebního a výtvarného programu.
Mariánské Lázně se tak opět na pět dnů staly centrem diskuzí a setkávání o současném, minulém i budoucím experimentálním a nezávislém filmu ve středoevropském kontextu.
Tříčlenná mezinárodní porota, ve které zasedla filmová teoretička a dokumentaristka Andrea Slováková, italský filmový historik Francesco Pitassio a dramaturg archivního kina Ponrepo Milan Klepikov, rozdělila tři rovnocenné Ceny Marienbad Film Festivalu za nejlepší český experimentální film z 29 projektů uvedených v české soutěžní sekci Theatre Electrique. Výherci získávají finanční odměnu 10.000,- Kč. Výší této částky festival poukazuje na fakt, že žádost na podporu byť krátkého, nezávislého experimentálního filmu u Státního fondu kinematografie, který jediný v České republice systematicky podporuje experimentální tvorbu, je zpoplatněna touto relativně vysokou částkou.
Porota dále navíc udělila dvě čestná uznání, a to Petru Skalovi za celoživotní přínos českému experimentálnímu filmu a Viole Ježkové za její bilanční dokumentární film Všechno má svůj čas.
Festival se letos vedle národní přehlídky českých experimentálních filmů zaměřil na představení současného italského experimentálního filmu a bilanci tvorby vizuální umělkyně Adély Babanové. V rámci zvláštního uvedení proběhly projekce filmů italského klasika Dino Risiho a filmu Extase Gustava Machatého. Odborný program festivalu vedle kulatých stolů a prezentací připravovaných projektů hostil hned několik workshopů – Mikroport zaměřený na zvukovou složku filmu, Rukodělný film, v jehož rámci mohli účastníci pracovat s filmovou surovinou, a ve spolupráci se společností My Street Films proběhl čtyřdenní workshop experimentálního dokumentárního filmu. Doprovodný program Full Moon Forum, který na Kolonádě Ferdinandova pramene připravil spolek Švihák spolu s hudebním magazínem Full Moon, nabídl přednášky, workshopy a koncerty skupin Please the Trees, Pris, Kalle, Manon meurt, Tomáš Palucha, Core Belief nebo Orient, které navštívilo přes 500 diváků.