Zaměřit se na ceny u online nákupů formou srovnání cen s konkurenčním Rohlíkem chce nová kampaň Tesca. Jmenuje se „Nenechte se opít…“ a reguje na situaci na trhu s potravinami. Výsledkem srovnávacích nákupů je úspora, kterou Tesco zákazníkům přináší u 37 produktů1 ze spotřebního koše Českého statistického úřadu, a to až ve výši 13 %.
Kampaň je reakcí na vyjádření Rohlíku z minulého týdne, kdy bylo řečeno, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako u jiných supermarketů. Pro srovnávací nákupy Tesco zvolilo nákupní košík 37 produktů základních potravin ze seznamu, s nimiž pracuje také Český statistický úřad pro sledování cenové hladiny a které jsou považovány za reprezentativní vzorek.
Pečivo, uzeniny, i nápoje
Reprezentativní spotřební koš Českého statistického úřadu zahrnuje pečivo, trvanlivé potraviny, maso a uzeniny, ovoce a zeleninu, mléčné výrobky včetně mléka, vejce, olej, ale i sladkosti a nápoje. Důležitou informací je, že do srovnávacích nákupů byly zahrnuty pouze ty položky, které jsou dostupné na obou konkurenčních e-shopech, a že zohledněno bylo i přepočítání zboží na kila, doručovací poplatek, stejný den a adresa doručení.
Pro představu - Tesco Online nákupy v rámci hlavního města Prahy doručovací poplatek zlevnily, začíná na 49 Kč. Vedle Tesco Online nákupů mohou zákazníci využít i službu Klikni + Vyzvedni, kdy si zákazník vyzvedne objednaný a připravený nákup sám. Zde je poplatek ve výši 19 Kč.
Reálné úspory
Nákupy byly uskutečněny a doručeny v průběhu dubna 2022, konkrétně s datem doručení zboží 17., 20. a 21. dubna. Prokázaly celkovou úsporu nákupu v Tesco Online v průměrné výši až 13 %. Pokud vás zajímá detail srovnávacích nákupů, najdete ho na www.itesco.cz/srovnani.
Cílem kampaně je nabídnout možnost reálných úspor při nakupování s Tesco Online. Plusem online nákupů s Tesco je možnost nechat si nákup doručit v den objednání, a to ve všech doručovacích oblastech, a také kratší rozmezí doručovacích slotů.
„Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byla stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Dle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří celý kilogram sýru Eidam, který má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejich prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky,“ reaguje Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlik.cz.