Panenka Barbie se prodá každé tři vteřiny. Od svého vzniku v roce 1959 ale čelila mnoha nárazům konkurenčních značek – ať už potrhlých panenek Monster High nebo sester Anny a Elsy z disneyovského Ledového království. A tak si Mattel, výrobce Barbie, nemůže dovolit ve svých marketingových aktivitách polevit. V rámci nové kampaně s názvem Můžeš být kýmkoliv zveřejnila společnost video, v němž se mladé slečny se zápalem vžívají do svých vysněných pracovních rolí.
Bezmála dvouminutový spot pochází z dílny sanfranciské firmy BBDO a firma ho zveřejnila 11. října na Mezinárodní den dívek. Do hlavních rolí přitom obsadila pět dívek, na něž čekal snový úkol – zkusit si vytoužené povolání.
Během desítek vteřin tak vidíme mladou nesmlouvavou fotbalovou trenérku, zodpovědnou veterinářku, muzejní průvodkyni, vysokoškolskou lektorku nebo ráznou podnikatelku. A právě tak se mají chovat dívky, když si za zavřenými dveřmi svého pokojíčku hrají a „povídají“ s Barbie, jak ukazuje závěr videa.
„Tato generace maminek je bombardována obrázky Barbie, aniž by věděla, proč se vlastně Barbie zrodila,“ řekl serveru Advertising Age Matt Miller, výkonný kreativní ředitel BBDO. Námět podle něj vychází z citátu Ruth Handler, která stvořením panenky Barbie chtěla upozornit na možnosti, které ženy mají.
Podle Kristiny Duncan, viceprezidentky marketingové komunikace značky Barbie, rodiče z přelomu nového tisíciletí více reagují na značky, které zastávají určitý postoj. „Vztah mezi rodiči a dětmi za deset let proměnil, toto spojení je o mnoho silnější,“ uvedla.