Na českých silnicích dojde každoročně k desetitisícům dopravních nehod. Jen za loňský rok jejich počet dosáhl na 103 821, z čehož 83 % bylo zaviněno řidiči motorových vozidel. Alarmující čísla, která jsou z velké části zapříčiněna zbytečnými a opakujícími se chybami tuzemských řidičů, chce pomoci snížit nová preventivně bezpečnostní kampaň Hlavně bezpečně. Jak se nešvarů na silnicích vyvarovat či jak se správně na nich chovat kampaň přiblíží např. krátkými naučnými videi, ve kterých figurují mj. populární influencerky 3v1 (Štíbrová, Arichteva, Pártlová) a rappeři Johny Machette nebo Kapitán Demo. Projekt je financován z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů (ČKP).
„V minulém roce v důsledku nehody způsobené osobním automobilem zemřelo skoro 320 lidí. Nedostatečné věnování se řízení vozidla bylo prokázáno skoro u 17 000 havárií. Každý den se stalo téměř 285 nehod. Za každým z těchto čísel je lidská tragédie, které se třeba mohlo předejít. Prevence je nejlepší forma, jak takovému neštěstí zabránit, a Hlavně bezpečně bojuje proti všem neduhům, které se na českých silnicích objevují - ať už jde třeba o neustálý problém s přítomností alkoholu za volantem, nebezpečný trend telefonování a esemeskování řidiče při jízdě, nebo např. zbytečné agresivitě některých řidičů,“ popisuje cíle kampaně Jan Matoušek, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.
Hlavní fáze projektu byla spuštěna se zveřejněním webových stránek www.hlavnebezpecne.cz v minulých dnech a potrvá až do ledna 2019. S medializací pomáhá například zábavná trojice 3v1, sestávající se z Nikol Štíbrové, Veroniky Arichtevy a Martiny Pártlové, či rappeři Johny Machette a Kapitán Demo. Ambasadorem cyklistické části prospěšného projektu se pak stal paralympijský vítěz a hendikepovaný cyklista Jiří Ježek, který se zúčastní řady tematických besed a přednášek pro rodiny s dětmi či seniory.
Cílem Hlavně bezpečně je upozornit na pochybení všech účastníků silničního provozu. Projekt cílí nejen na největší skupinu řidičů osobních automobilů, ale i na profesionální řidiče, chodce, cyklisty, seniory, děti a rodiče. Kampaň má ambice prostřednictvím všech typů médií včetně televizních spotů, tiskové reklamy či online reklamy zasáhnout miliony obyvatel České republiky, kteří se na tuzemských komunikacích denně pohybují a měli by ne vždy jednoduchá, ale o to důležitější pravidla dodržovat.