Šla si za svým. Nekompromisně. Tvrdě. Adina Mandlová jí radila, jak na muže. Byla inspirací pro mnoho mladých dívek, které se toužily stát herečkami. Bohužel však zářila jen krátce. Vyskočila z okna ve věku pouhých dvaatřiceti let.
Eliška Plochová se narodila do chudé rodiny pražského zámečníka. Své dětství prožila v Bubenči, kde se následně vyučila dámskou krejčovou. Stále však pokukovala po světě filmu.
Měla jednu velkou výhodu, nejen že byla krásná, byla také velmi ctižádostivá. Vypadala jako manekýnka a jako krejčová se uměla velmi pěkně oblékat. Nebylo tedy divu, že si jí všimla uznávaná módní návrhářka té doby Hana Podolská, která ji zaměstnala jako svou modelku.
Tím se Eliška dostala do vyšší společnosti a začala se přátelit s hvězdami. Například s Adinou Mandlovou, která mladé modelce radila, jak oblbovat muže, a také ji dostala k filmu. První malou roli manekýnky Inky ve filmu Děvčátko, neříkej ne! si zahrála právě po boku Mandlové. Tím si ji všimli ti správní režiséři a herečka šla z role do role.
Problémem však bylo jméno, Plochová nebylo přípustné, tak se z herečky stala Eliška nebo také Elisa Pleyová. Pod tímto jménem se objevovala jak ve filmech, tak na divadelních prknech. Zvládala činohru i operetu. Tahle mladá švadlenka měla talentu na rozdávání.
Navíc měla díky svému módnímu citu také neskutečný vkus a styl, patřila mezi nejlépe oblékané herečky té doby. Všechny ženy se chtěly oblékat tak jako Eliška. Byla módní ikonou. Sice nikdy nedosáhla takové slávy jako Adina Mandlová, Lída Baarová nebo Nataša Gollová, ale jedno je jisté, ve filmovém světě rozhodně zapomenuta nebude. Ona si svůj sen splnila a stala se ze švadleny filmovou hvězdou. Za deset let své kariéry natočila jednadvacet snímků.
S válkou a příchodem nacismu se její život změnil. Naposledy se ve filmu objevila roku 1942, a to ve snímku Okouzlená, premiéry se však už nedožila. Nejprve si podřezala žíly na ozdravném pobytu v Luhačovicích, to se ji ještě podařilo zachránit. Svou misi dokončila 8. září 1942 po převozu do nemocnice skokem z okna. Důvodem byl prý velký strach z gestapa. Milovala totiž muže, který byl v odboji.