Automobilka Škoda před několika dny představila koncept nazvaný Vision 7S. Má jít o elektrické SUV, které délkou přes pět metrů strčí do kapsy všechny dosud vyráběné škodovky. Takový Kodiaq má totiž na délku "jen" 4,7 metru.
Nová identita značky
Novinka se stala zajímavou ještě z jednoho důvodu. Automobilka Škoda jejím prostřednictvím přichází s novými prvky korporátní identity. V těch se znovu spojuje modernita s historickým odkazem. Tohle Škodě už hezkou řádku let funguje a není třeba na tom cokoli měnit.
Co se naopak mění, to je logo značky. To nové je poněkud střídmější, modernější, lehčí a podle informací ze samotné automobilky má být lépe vidět na digitálních materiál. Právě tady s ním má Škoda operovat nejdříve. Přímo na auta se dostane později. Mnohem častěji se tak budeme setkávat s nápisem ŠKODA, ale ani ikonický okřídlený šíp nezmizí.
V době představení se k nové grafice vyjádřil i Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu: „S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální.“
Rozhodně ale nebyl jediný, kdo se k nové korporátní identitě vyjádřil. Na jejím vývoji se podíleli zaměstnanci napříč celou společností a konzultována byla i s 2200 respondenty z Česka, Norska, Německa, Itálie, Indie a Izraele - tedy ze všech hlavních trhů, kde je Škoda nejúspěšnější.
Exteriér a technika
Zpátky ale ke konceptu Škoda Vision 7S. Ten určitě neměl být pouhou výkladní skříní nové grafiky. Jedná se plnohodnotný koncept opravdu velkého SUV. A nová nejsou jen loga. Pamatujete na světelný podpis ve tvaru písmene C? Zapomeňte na něj. Novinka má světla vpředu i vzadu ve tvaru písmene T. I proto byste v tomto voze Škodu asi nehádali.
Protože jde o studii, mohli se designéři poněkud rozmáchnout. Vedle tradičních tvarů SUV totiž na Vision 7S najdete protisměrně otevírané dveře, bezrámová okna a obrovská kola v mohutně vytažených blatnících.
Co se použité či spíše uvažované techniky týče, v Mladé Boleslavi příliš sdílní nebyli. Víme jen, že elektromobil má na jedno dobití urazit vzdálenost až 600 kilometrů. K tomu mu má pomoci baterie o kapacitě 89 kWh. Maximální nabíjecí výkon má být úctyhodných 200 kW.
Interiér
Škoda je vždy ale hlavně o praktičnosti a prostornosti. Dlouhá kabina dává tušit, že na to v případě konceptu Vision 7S designéři nezapomněli. Na palubě najdete místo pro sedm pasažérů. Ti si budou moci vybrat jednu ze dvou konfigurací sedadel - jedna pro jízdu, druhá pro odpočinek. Interiéru přitom vévodí velký displej o úhlopříčce 14,6 palce. Za jízdy má být orientován vertikálně, zatímco v režimu zábavy se otočí do horizontální polohy, čímž se z něj stane například perfektní monitor pro sledování filmů. Strohé tvary v interiéru doplňují futuristická sedadla a volant.
Škoda myslí i na bezpečnost. Na tomto konceptu prezentuje mimo jiné vizi umístění dětské sedačky na nejbezpečnější místo ve voze. Tím má být střed kabiny. Autosedačka je tak zde umístěna na protažené středové konzoli za předními sedadly a samozřejmě proti směru jízdy.
Co by to bylo za koncept elektromobilu, kdyby se na palubě neobjevily ekologické a udržitelné materiály. Škoda hovoří především o umělé kůži a odolné polyesterové látce z recyklovaných materiálů. Podlaha i výplně kufru pak mají být zhotoveny z recyklovaných pneumatik. Takhle vypadá ekologie!