Jaké jsou globální trendy v oblasti krásy a produktů dekorativní i pečující kosmetiky? Pojďme se podívat, jakým způsobem se změní poptávka spotřebitelů po kosmetických přípravcích a produktech osobní péče v roce 2023 a jakou roli v těchto změnách sehrají moderní technologie.
Požadavky spotřebitelů na výrobky určené pro krásu a osobní péči se budou v roce 2023 nadále zvyšovat a poroste i poptávka po těchto produktech – alespoň tak naznačují údaje shromážděné odborníky z promo-codes.cz, kteří se zabývají průzkumem kosmetického trhu.
Svou významnou roli ve zvyšujícím se zájmu o přípravky pro krásu a osobní péči sehrají technologie. Vyplývá tak ze zprávy o světových trendech v oblasti kosmetického průmyslu pro rok 2023, která je výsledkem analýzy provedené odborníky ze slevového portálu Promo-Codes. Odborníci jako trendy, které je nutné sledovat, označili digitální marketingové praktiky, medikalizaci krásy, rozvinutou péči o zevnějšek a nové vnímání kategorie krásy.
Digitální marketingové praktiky
Podle údajů společnosti Promo-Codes jsou nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím chování spotřebitelů – tedy kromě ceny nebo místa – také speciální výprodeje, jedinečné produkty a programy odměn v rámci věrnostních klubů.
Stejně jako v případě e-commerce s módou a módními doplňky se mohou značky opřít o tyto digitální marketingové taktiky s exkluzivitou online nakupování a vyzvat tak na souboj prodejce, kteří své zboží nabízí výhradně v kamenných obchodech.
Medikalizace krásy
Kosmetické značky budou i nadále investovat do technologií a pokroky v biologii povedou ke vzniku nové generace produktů. Genetické sekvenování a pokroky v diagnostice a nositelných zařízeních mohou mít podle závěrů odborníků velký dopad na kosmetický průmysl, přičemž příležitosti se naskýtají v oblasti hormonů, zdravotních rizik a diagnostiky, nositelných zařízení, 3D tisku či personalizovaných vitamínů a doplňků stravy.
Rozvinutá péče o zevnějšek
Spotřebitelé si během pandemie osvojili domácí wellness a rutinní péči o svůj zevnějšek, a přestože mají po návratu světa k normálu méně času na krásu, stále používají kosmetiku, aby se tak starali o svůj vzhled.
Tuto skutečnost dokazuje i finanční ukazatel, který se začal označovat jako „index rtěnky“. Ten se využívá k předpovědi rostoucích, nebo naopak klesajících trhů. Index rtěnky ukazuje, že prodej rtěnky v době ekonomické nejistoty roste, protože spotřebitelé hledají jednoduché a levné způsoby, jak se potěšit, takže se očekává, že prodej kosmetiky světovou recesi v podobě vysoké inflace přečká.
Nové vnímání kategorie krásy
Odborníci dále zjistili, že zájem o wellness nabídky roste, protože marketing zaměřený na pozitivní vnímání těla mění pohled spotřebitelů svůj zevnějšek. Kosmetické společnosti se také stále častěji zaměřují na kombinaci holistických návyků a produktů na podporu kvalitního spánku a zdravého krevního oběhu a jejich souvislost s vnější krásou.