
Piloti jsou také lidé, kteří mají smysl pro humor. Jejich práce je sice nádherná a pohádkově placená, ale také neuvěřitelně zodpovědná. Letecká společnost Quantas vydala soupis těch nejvtipnějších hlášek a narážek, které si piloti za letu povídají s řídicí věží. Opravdu se pobavíte.
Pilot: "Co můžeme dělat za hluk ve 35 000 stopách?"
Věž: „Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi.“
Věž: „Jste Airbus 320, nebo 340?“
Pilot: „Samozřejmě že Airbus 340.“
Věž: „V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory.“
Pilot: „Dobré ráno, Bratislavo.“
Věž: „Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň.“
Pilot: „Chystáme se na přistání, Bratislavo.“
Věž: „Tady je opravdu Vídeň.“
Pilot: „Vídeň?“
Věž: „Ano, Vídeň.“
Pilot: „Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy.“
Věž: „O.K., tak přestaňte přistávat a zahněte doleva.“
Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: „Nojo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už jsou dole.“
Pilot: „To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj!“
Pilot společnosti Alitalia, kterému vyřadil blesk z provozu půlku kokpitu:
„Skoro všechno nám vypadlo, nic už nefunguje, ani výškoměr už nic neukazuje...“
Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: „Drž už hubu a zemři jako chlap!“
Pilot: „Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce.“
Věž: „Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru.“
Pilot: „Stojíme na dráze 2, čekáme už věčnost na cisternu.“
Věž: "Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2,
Delta 1 a Oskar 2."
Pilot: „Kde to je? My se tady přeci nevyznáme!“
Věž: „Nic si z toho nedělejte, já jsem tady taky teprve druhý den.“
Pilot: „Žádáme o povolení ke startu.“
Věž: „Sorry, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?“
Pilot: „Do Salcburku, jako každý pondělí.“
Věž: „Dneska je úterý.“
Pilot: „To je super, tak to máme dnes volno.“
Věž: „Vaše výška a pozice?“
Pilot: „Měřím 180 a sedím vpředu vlevo.“
Věž: „Máte dostatek paliva, nebo ne?“
Pilot: „Ano.“
Věž: „Ano co?“
Pilot: „Ano, pane.“
Věž: „Oznamte nám očekávaný čas příletu.“
Pilot: „Úterý by se mi docela hodilo.“
Ach, ti technici a mechanici
Zde je opět seznam nejvtipnějších hlášek mezi mechaniky a piloty. Po každém letu, kdy je letadlo zaparkováno do hangáru, musí pilot vyplnit formulář, kam se píšou závady letadla. Nebo jejich podezření. Mechanici si zprávu od pilotů přečtou, závadu opraví a do formuláře o tom napíší zprávu. Ani letečtí mechanici rozhodně nejsou bez smyslu pro humor.
Zapsaný problém: Levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit.
Řešení: Levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.
Problém: Zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné.
Mechanikova poznámka: Automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno.
Poznámka: Něco je uvolněno v pilotní kabině.
Mechanik: Něco bylo utaženo v pilotní kabině.
Poznámka: Na předním skle jsou mrtví brouci...
Mechanik dopsal: Byli objednáni živí brouci.
Poznámka: Autopilot v poloze „držet výšku“ nechá letadlo klesat 60 m/min.
Mechanik: Tento problém si nemohu předvést na zemi.
Zapsaný problém: Zpod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky, jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem.
Mechanik: Trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.
Zapsaný problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle.
Mechanik dopsal: Hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu.
Zapsaný problém: Třecí zámky způsobují, že se škrticí páčka zastaví.
Mechanik dopsal: Proto tam také jsou.
Zapsaný problém: Motor číslo 3 chybí!
Mechanik: Po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.
Zapsaný problém: Letadlo se za letu chová legračně.
Mechanik: Letadlo bylo napomenuto, aby se polepšilo a létalo vážně.
Zapsaný problém: Cílový radar pobroukává.
Mechanik: Cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů.
Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině.
Mechanik: Byla namontována kočka.