Je to už 83 let, co se zrodil ikonický vůz Volkswagen Brouk. Za tu dobu už se stačilo prodat přes 21 milionů kusů. Existuje snad někdo, kdo by toto auto neznal? Nejspíše ne, brouk je prostě legenda!
Auto pro každého
Brouk začal vyvíjet už počátkem 30. let minulého století známý automobilový konstruktér Ferdinand Porsche. Mělo jít o „Auto für Jederman“ – „auto pro každého“ nebo „lidový vůz“. Odtud potom vznikl název dnes již známé automobilky Volkswagen. Označení Brouk získal v roce 1938 od deníku New York Times.
Lidová cena
„Auto pro každého“ mělo být dostupné za lidovou cenu – 990 marek. Průměrný plat v tehdejší Třetí říši byl něco kolem 128 marek týdně. Říše společně s Hitlerem slibovala pod heslem: „Chceš-li jezdit ve svém autu, spoř si týdně pětimarku.“ Adolf Hitler jeden z prvních kusů věnoval své přítelkyni Evě Braunové. Masovou výrobu však na čas přerušila válka.
Symbol poválečného Německa
Boom nastal až v 60. letech, díky inovativní reklamě a pověsti spolehlivého auta se Brouk dostal na první příčku nejprodávanějších aut a sesadil držitele rekordu Ford model T. Ikonický vůz se tak stal symbolem poválečného Německa.
Světová ikona
Po celém světě se do ukončení výroby v roce 2003 prodalo více než 21 milionů vozů. Stal se nejvyráběnějším vozem bez změny designu v historii. Brouk není pouhý vůz, je to ikona!