Česká kreativní a eventová agentura JAD Productions, kterou založil multidisciplinární kreativec a producent Yemi A. D., zaznamenala rekordní úspěch na třináctém ročníku přední live marketingové soutěže BEA World 2018. V konkurenci 303 přihlášených projektů z 29 zemí světa získala agentura dvě zlatá místa, pětkrát se ocitla na druhé příčce a jednou se umístila třetí a stala se tak s přehledem nejlepší evropskou agenturou soutěže a druhou nejúspěšnější agenturou celosvětově.
Porotci vybírali nejkreativnější a nejefektivnější nápady v duchu sloganu Where creativity meets business. Yemiho tým zaujal inovativním a kreativním přístupem ke kampaním a eventům, které vytvořil pro klienty Mercedes-Benz, Adidas a londýnský projekt London Loop Awards. Zlato získala indická agentura Laqshya Live Experiences s projektem Google Home Training. Z českých účastníků soutěže porotu zaujala také společnost AV Media, která si s projektem Festival Světlo Valmez odnesla cenu za třetí místo v kategorii Low Budget Event.
"Těší nás, že porota dokázala ocenit měsíce tvrdé profesionální práce, která za eventy a online projekty stála. Na digital se soustředíme třetím rokem a právě letos začínáme vidět zásadní výsledky, které podtrhují také získaná ocenění. Ve stejných kategoriích byly nominovány projekty, jejichž rozpočty přesahovaly i 5 milionů euro, ty naše jsou přitom často méně než desetinové. Abychom dosáhli stejných výsledků jako agentury z ekonomických velmocí, musí být naše kreativní koncepty velmi úzce provázané s výzkumy a znalostí trhu, precizní analýzou dat a přesným cílením,“ říká k úspěchu české agentury v globálním eventovém prostředí project manager JAD Productions Marko Baćević.
„S JAD Productions v České republice působíme už přes deset let, ale úspěchy slavíme především v zahraničí. Od tuzemských agentur nás odlišuje zejména odvaha pouštět se do neprobádaných vod a chuť experimentovat s nejnovějšími trendy. K náskoku před konkurencí nám pak pomáhají vlastní projekty jako TENISKOLOGY nebo YNSPIROLOGY, díky nimž se nám daří získávat hodnotná data, ze kterých v naší práci hojně čerpáme,“ uvádí zakladatel agentury Yemi A. D.
8 cen pro JAD
Launch nové třídy A-class od Mercedes-Benz zaznamenal úspěch hned v pěti kategoriích s celkovým prvním místem v kategorii Product/Service Launch. Projekt #24RIDE se stal jedinečnou livestream game show na českém internetu díky unikátnímu technologickému řešení, které dokázalo přenášet živý obraz z jedoucího auta po celých 24 hodin. Kampaň, jež proběhla v partnerství s T-Mobile, zasáhla 1,3 milionu unikátních uživatelů, včetně 62 tis. interakcí, a v 69 % cílovou skupinu 25–34 let.
V kategoriích Product/Service Launch a Use of Web & Social Media pak bodovalo uvedení nového designu tenisky od Adidasu s názvem Deerupt. Projekt se odehrál na vybraných klíčových místech v Praze včetně fashion weeku, strhával přitom pozornost pražských sneakers a fashion komunit pomocí instalací s rozšířenou realitou. Celou kampaň, která zasáhla neuvěřitelných 3,3 milionu uživatelů včetně 109 tis. interakcí, zakončil VIP event pro 200 hostů v centru Prahy.
V kategorii Use of Web & Social Media si celkové prvenství odnesl projekt London Loop Awards klienta Greenlight, který umožnil začínajícím umělcům prezentovat svá díla v ulicích Londýna (od Soho až po Shoreditch) na 80 zakoupených citylightech. Vítěz si ze slavnostního galavečera odnesl 10 tisíc liber. V plánu je rozšířit tento projekt do Berlína, Dubaje, Barcelony a dalších měst.
Nejlepší klient a světové stříbro
Nejlepším klientem soutěže BEA World 2018 byl vyhlášen Mercedes-Benz Cars Česká republika, který obstál v konkurenci mnoha dalších automobilek, například Ferrari či Nissan. Vyvrcholením celého galavečera se pak stala stříbrná příčka pro celosvětově nejúspěšnější agenturu, ale také celkové druhé místo v kategorii nejlepší projekt roku, kterým byl oceněn projekt #24RIDE klienta Mercedes-Benz.
Třináctý ročník prestižního udílení cen pro nejlepší eventy roku 2018 se letos konal v univerzitním městě Coimbra v Portugalsku. Členy odborné poroty v čele s marketingovým ředitelem společnosti Cisco systems Gerdem de Bruyckerem byli mimo jiné manažer marketingové strategie Samsung Electronics Michael Müller či Andrea Faflíková, senior brand relations & events manager z The LEGO Group. Příští rok se udílení cen přesouvá do Istanbulu.