Byla milá, talentovaná a mezi kolegy velmi oblíbená. Říkali jí Mílinko nebo Pačko. Měla však jeden zásadní problém - milovala herectví i malování a nemohla se rozhodnout, čím se nakonec stane. Nakonec vyhrálo herectví a malování zůstalo jejím celoživotním koníčkem.
Jaromíra Patschová se narodila do bohaté pražské rodiny stavitele Gustava Patsche, který si nechal počeštit jméno na Pač. Z jeho dcery se tak stala Míla Pačová. Gustav pracoval například na stavbě Národního domu na Smíchově.
Díky penězům rodičů mohla Míla navštěvovat ty nejprestižnější školy a získat výborné vzdělání. Matka, která se sama chtěla stát herečkou, ji postrkovala tímto směrem a otec, který o herectví nechtěl ani slyšet, zase prosazoval výtvarné umění. Pod tíhou proslovů obou rodičů se Míla nemohla dlouhou dobu rozhodnout, do jaké skupinky umělců chce patřit.
Otec Míle dokonce zaplatil studia u významného malíře tehdejší doby Ferdinanda Engelmüllera, čímž u ní sice zabodoval, ale nakonec stejně dala přednost herectví a malování zůstalo její celoživotní vášní.
Otec její rozhodnutí nesl těžko, a dokonce prý platil negativní kritiky, aby dceři toto povolání znechutil. Míla se však odradit nenechala. Hrála v pražské Uranii, v Divadle na Vinohradech a v roce 1934 se konečně dostala do vytouženého Národního divadla.
I přesto, že měla talent a pro její ladné pohyby ji nazývali "sexbombou s houpavou chůzí", tak byla vždy jen herečkou menších rolí, což ji samozřejmě dost štvalo. Nejednou se nechala slyšet, že je snad neviditelná.
Stejnou smůlu měla i na filmovém plátně. Ve zvukovém filmu si poprvé zahrála až v roce 1935 ve snímku Milan Rastislav Štefánik. Její další herecké počiny můžete vidět ve filmech Artur a Leontýna, Šťastnou cestu, Předtucha nebo Nezbedný bakalář. Její nejvýznamnější rolí byla postava chamtivé paní domácí ve snímku U pěti veverek, kde zazářila po boku herce Jindřicha Plachty.
Míla byla vyhlášená také svými karikaturami. V tvorbě ji podporoval i manžel - vážený univerzitní profesor a ministr školství Jan Krčmář. Česká smetánka jejich sňatek nemohla pochopit a nikdy ho zcela neakceptovala. Nebylo zvykem, že by si takto vážený, moudrý a distingovaný muž vzal takové tvrdohlavé a živelné stvoření. Děti spolu neměli, protože Míla se matkou nikdy stát nechtěla. Svůj život zasvětili umění a podporovali svými finančními prostředky nadějné mladé umělce.
PODÍVEJTE SE, JAK VYPADALA SEXBOMBA S HOUPAVOU CHŮZÍ: