V rámci osvětové kampaně Měsíc v růžové a projektu Go Pink se podařilo vybrat přes 400 000 korun. Cílem bylo upozornit na onemocnění rakovinou prsu a přispět k většímu povědomí a prevenci. Zákazníci mohli kampaň podpořit např. nákupem čerstvých hub, balených květin nebo speciálního Mamma BEER. Kampaň probíhala celý říjen ve všech hypermarketech Tesco. Veškerý výtěžek z kampaně půjde na pacientskou organizaci Mamma HELP, která sdružuje ženy s diagnózou rakovina prsu a jejich blízké, lékaře, sestry a sympatizanty.
Každoročně onemocní v České republice kolem 7 000 žen rakovinou prsu. Přes 70 % z nich se úspěšně vyléčí. Je ale nezbytné podchytit tuto nemoc včas. Významnou roli proto hraje prevence. Právě na ní se zaměřuje osvětová kampaň Měsíc v růžové a projekt Go Pink. Letos probíhal již sedmý ročník.
Vedle nákupu hub, květin nebo Mamma BEER probíhala celá řada dalších aktivit, do kterých se mohli zájemci sami aktivně zapojit, a tím boj proti rakovině prsu podpořit osobně. Jednalo se o kuchařskou show, únikové hry nebo Ladies Movie Night v pražské Lucerně. Další příspěvek věnovali přímo zaměstnanci Tesco a společnost České houby. V rámci celého měsíce října se podařilo vybrat úctyhodných 400 000 korun.
„Velmi mne těší zájem a podpora našich kolegů a zákazníků. Je to projev solidarity a velmi účinná forma prevence, která v tomto případě hraje zásadní roli,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel společnosti Tesco v ČR.
„Těší nás, že Tesco je již sedm let naším vytrvalým partnerem, pokud jde o kampaň Měsíc v růžové,“ říká Jana Drexlerová, ředitelka Mamma HELP, a dodává: „Bez podpory této významné společnosti bychom před sedmi lety jen stěží dokázali lidem v České republice v takovém měřítku PINKTOBER přiblížit. S jejich pomocí se každoročně vždy v říjnu dozví o možnostech prevence a léčby rakoviny prsu velké množství lidí, a o to nám všem jde především. Mamma HELP navíc může z výtěžku kampaně po celý rok poskytovat po celé republice další osvětové přednášky a workshopy s výukou samovyšetření.“