V nejnovější kampani ikonické vůně Chanel N°5 momentálně září krásná australská herečka Margot Robbie. Není ale zdaleka první hvězdou, která mu propůjčila svou tvář a náklonnost. Legendární flakon s notoricky známým názvem má za sebou už velmi dlouhý příběh. Pojďme si připomenout jeho historii, která sahá až do roku 1921.
Parfém Chanel N°5 byl vytvořen na přání a na míru Gabrielle "Coco" Chanel. Světoznámá módní tvůrkyně a průkopnice mnoha dodnes protežovaných módních prvků chtěla pro svou značku vytvořit vůni, jež by odrážela, stejně jako její průkopnická móda, moderní ženu své doby – sofistikovanou, nezávislou a tajemnou.
Od ruského cara ke Coco do Paříže
Oslovila proto slavného parfuméra ruského původu jménem Ernest Beaux. Ten brzy Coco představil hned několik vzorků vůní označených pouze čísly a mademoiselle Chanel si vybrala právě ten s číslem pět. Tak prozaicky a bez dlouhých okolků vznikl název snad nejslavnějšího parfému všech dob - Chanel N°5.
Pár kapek pro Marilyn
Revoluci v době jeho vzniku způsobilo ale už samotné jeho složení. Obsahoval totiž aldehydy, tedy syntetické složky, které dodávají vůni jedinečnou svěžest a intenzitu. Zaručují také její dlouhotrvající efekt. Vůně se tak nejen díky své autorce, ale také nenapodobitelným vlastnostem brzy stala symbolem luxusu a prestiže.
Když pak v roce 1952 pronesla nezapomenutelnou větu “na spaní nosím pouze několik kapek Chanelu číslo pět,” slavná Marilyn Monroe, nemohla snad vlna obliby legendárního parfému být vyšší. A dodnes to platí.
Barbie nosí Chanel N°5
Chanel N°5 patří jednoznačně k neznámějším, nejoblíbenějším a nejvyhledávanějším vůním světa, a jak dokazuje i jeho nejnovější reklamní kampaň s australskou herečkou v hlavní roli, jeho příběh pokračuje ve velkém stylu. Ženám, které podlehnou jeho kouzlu, totiž vydrží náklonnost k této legendární vůni obvykle celý život.
V galerii si můžete prohlédnout typický flakon s nezaměnitelnými prvky v podobě hranatého tvaru a broušeného uzávěru, nebo herečku Margot Robbie coby nejnovější tvář této ikonické vůně.