S afrem, oblými stehny i asijskými rysy. Firma Mattel vyrábějící ikonickou panenku Barbie ohlašuje revoluci značky a přichází na trh s desítkami nových panenek. Mají tři různé tvary těla a sedm typů pleti. Společnost tím chce Barbie přiblížit reálnému světu, který jejich mladé majitelky kolem sebe vidí.
Na nových typech ikonické panenky pracovala firma Mattel poslední dva roky, řekla Michelle Chidoni, mluvčí největšího světového výrobce hraček. Společnost se tak rozhodla po kritice, že propaguje nezdravý životní styl. Doposud byla vlajkovou lodí vychrtlá blonďatá panenka s bílou barvou pleti.
Té nyní Mattel představil nové přítelkyně. Jsou mezi nimi panenky se třemi tvary těla (malé, vysoké a s oblými křivkami) i sedmi typy pleti. Také rovné blond vlasy původní Barbie ustupují čtyřiadvaceti novým frizurám. Ano – nechybí afro ani dlouhé modré vlasy.
„Z doslovné proměny tváře značky jsme nadšeni – nové panenky reprezentují svět, který dívky kolem sebe vidí. Rozmanité typy těla, barvy pleti a styly pomáhají slečnám najít panenku, která mluví přímo k nim,“ řekla Evelyn Mazzocco, senior viceprezidentka a globální generální manažerka Barbie. „Jsme si vědomi odpovědnosti vůči dívkám a rodičům, abychom odráželi širší pohled na krásu,“ dodala.
Společnost Mattel věří, že nová škála panenek, které mají nově i dvaadvacet různých duhovek, pomůže zvýšit prodeje. Již osmé po sobě jdoucí čtvrtletí se totiž potýká s poklesem tržeb. V říjnu loňského roku oznámila globální pokles prodeje o 14 %.
Barbie se stává skutečnou ženou. Nové druhy si lze předobjednat už nyní, v kamenných obchodech v USA budou k mání během března. Do zbytku světa se dostanou později.