V sobotu 23. dubna startuje na pražském Majálesu největší česká osvětová kampaň, která má za úkol upozornit mladé lidi na onkologická onemocnění. Fialové klobouky kvůli tomu nasadila řada známých tváří a influencerů. Modelka Natálie Kotková, stejně jako rapperka Sharlota webu Lifee.cz přiznaly, že rakovina postihla také některé členy jejich rodin, proto jim téma kampaně není jedno. A velmi se jim zalíbil i název projektu.
Rapperka Sharlota Frantinová patří k influencerům, kteří prostřednictvím svých sociálních sítí šíří myšlenku kampaně mezi mladé lidi. Kromě ní se do projektu zapojili také například herec Jiří Langmajer, modelka Natálie Kotková, tanečník Filip Jankovič, kreslířka Eliška Podzimková nebo moderátor Martin Mikyska.
Sharlota i Natálie mají onkologicky nemocné příbuzné
„Je úžasné, že mi práce dovoluje realizovat se v podobných věcech. Díky tomu, že mám dosah k mladým lidem, jim můžu spoustu myšlenek předávat," říká rapperka Sharlota, kterou na Instagramu sleduje 333 tisíc lidí. Název kampaně Fuck Cancer ji coby provokatérku a milovnici výstředností velmi baví. „Krásně se to hodí k mé celkové vizáži a práci. Sedlo mi to jako klobouk na hlavu," poukazuje na hlavní symbol projektu fialový klobouk.
„Aktuálně jeden člověk z mé rodiny rakovinou trpí. S ohledem na to přistupuji k celé problematice mnohem osobněji. Mám velkou chuť pomáhat," svěřuje se Sharlota. K ní se připojuje modelka a Česká Miss World 2016 Natálie Kotková. „Rakovinu také máme v rodině. Nešlo se nezapojit, už jen ten název je chytlavý. Doufám, že motto empatie versus apatie zlidoví," přeje si Natálie.
Natálie Kotková ráda odkazuje fanoušky na odborníky
Natálii Kotkovou sleduje na Instagramu 171 tisíc fanoušků a velká část z nich jsou mladí lidé ve věku do třiceti let. „Občas se mi svěřují i s těžšími tématy. Ráda pomůžu, pokud to jde. Jsem poměrně empatický člověk. Ale dotazů je hodně a opravdu si nemyslím, že bych byla psychoterapeut, který by věděl, jak věci správně řešit," vzkazuje prostřednictvím webu Lifee.cz svým followerům.
Ráda jim na zprávy odepisuje, pokud jde o věci související s láskou nebo zamilovaností. „Ale když to přesahuje do psychického nebo fyzického zdraví, už je odkazuji na odborné stránky, protože to není legrace. Ten člověk sedí sám doma a nerada bych mu ublížila," říká Natálie Kotková. Sociální sítě považuje za dobrého přítele, ale špatného pána. Mladí lidé by na nich měli být opatrní, „Člověk s tím musí umět nakládat. Každého to může semlít. Hodně záleží také na bandě ve škole, se kterou člověk tráví čas," soudí Kotková.
Natálie Kotková se hejtrů neobává
Kampaň Fuck Cancer bude probíhat 30 dní a lidé ji budou moci sledovat právě na sociálních sítích, kde jsou Natálie i Sharlota jako ryby ve vodě. Jak nám Kotková prozradila, k lidem je v online prostoru upřímná a hejtry nemá. „Nedávám na Instagram nic, co by mohlo být kontroverzní. Nevyjadřuji se k velkým tématům. Mezi řádky ano, kdo mě sleduje, už to pozná. Nechci si hrát na to, že dokážu vyřešit všechny problémy světa," poukazuje modelka na některé influencery, kteří se vyjadřují ke všemu a za každou cenu.
Za poslední dva roky se prý setkala jen se dvěma nepříjemnými zprávami. A i s nimi dokáže dobře naložit. „Třeba mi někdo napíše: ,No, tohle bych nesdílela.' A já mu buď vůbec neodepíšu nebo jen slušně odpovím, že děkuji za názor. Neberu to jako hejt. Chci dělat svůj obsah reálný a pozitivní, ne postovat negativní věci," uzavírá Kotková.